Bredband, telefoni och tv-utbud

Föreningen har ett gruppavtal med Tele 2, före detta Com Hem, gällande bredband, telefonabonnemang och digitalt tv-utbud, som ingår i månadsavgiften till bostadsrättsföreningen Gula Husen. Den vita dosan med tre uttag (markerad Comhem) får ej monteras bort.

 

 

Så tar du del av Tele2:s tjänster

Boende som ska flytta ut kontaktar Tele2:s kundservice för privatpersoner på telefonnummer 90 222 för att antingen säga upp eller flytta med sina abonnemang. Om eventuell utrustning ska skickas tillbaka kommer den boende att få en returfraktsedel vid uppsägning av sina abonnemang.

Boende som ska flytta in kan gå in på tele2.se och välja den tjänst som de vill ha. De kan även kontakta Tele2:s kundservice för att boka gruppavtalstjänsterna. Vid bokning av tjänster skickar vi ut nödvändig utrustning.

Om den boende som ska flytta ut önskar lämna kvar utrustningen kan denne och den som flyttar in kontakta Tele2:s kundservice för privatpersoner för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.

 

Tele2 Play

I vårt avtal ingår också streamingplattformen Tele2Play med fler funktioner. Logga in med BankID eller ditt Tele2-konto och börja titta.

Det här ingår

  • Streama de kanaler du har i ditt abonnemang.
  • Streama var du vill i hela EU.
  • Anslut upp till fem enheter, titta på två i taget.
  •  App till Apple TV, iOS, Android och Samsung TV.
  • Streama via AirPlay eller Chromecast.
  • Titta i kapp missade program.
  • Hyr filmer direkt i Tele2 Play.
  • Streama Tele2 Play inom Sverige och EU utan att förbruka mobildata, gäller mobilkunder hos Tele2 och Comviq.

Utöver baskanalerna har du möjlighet att fritt välja ytterligare åtta kanaler. Vilka kanaler du kan välja ser du på bilden Valbara kanaler ovan eller på Tele2:s webbplats.

Dina val av kanaler kan sedan ändras månadsvis.

OBS! Är du nöjd som det är med de kanaler du har behöver du inte göra någonting.