Bredband, telefoni och tv-utbud

Föreningen har avtal med Tele 2, före detta Com Hem, gällande bredband, telefonabonnemang och digitalt tv-utbud, som ingår i månadsavgiften till bostadsrättsföreningen Gula Husen.

Gula Husen har tecknat ett nytt gruppavtal med Tele2

Det nya gruppavtalet innebär en marginell förändring men ökar möjlighet till personlig anpassning. Tjänster som inte påverkas alls är fast telefoni och bredband medan innehållet i tv-tjänsten får en mer flexibel sammansättning. Avtalet börjar gälla från 2022-02-01 innebär nedanstående förändringar. 

Så här tar du del av dina tjänster

För att kunna använda tjänsterna i gruppavtalet behöver du göra en beställning om du inte redan har de digitala tv-tjänsterna. När gruppavtalet är giltigt kan du som boende beställa dina tjänster på tele2.se/gruppavtal alternativt kontakta Tele2 kundservice för gruppavtal på telefon 0775-17 17 20 så får du hjälp, eller logga in på ”Mitt Tele2” om du registrerat dig där sedan tidigare. 

Det nya gruppavtalet innebär att varje hushåll i Gula Husen får tillgång till följande

Några av Sveriges populäraste tv-kanaler i Tele2:s tv-abonnemang Tv Silver Flex ingår. Se vilka kanaler som ingår på bilden Baskanaler ovan eller på Tele2:s webbplats.

I avtalet ingår också en digital tv-mottagare – digitalbox. Behöver du ett syskonabonnemang för digital-tv på en annan tv kan du beställa ytterligare en box alternativt streama dina kanaler via Tele2 Play. Vill du teckna ett större tv-abonnemang får du förstås rabatt.

Tele2 Play

I vårt avtal ingår också streamingplattformen Tele2Play med fler funktioner. Logga in med BankID eller ditt Tele2-konto och börja titta.

Det här ingår

  • Streama de kanaler du har i ditt abonnemang.
  • Streama var du vill i hela EU.
  • Anslut upp till fem enheter, titta på två i taget.
  •  App till Apple TV, iOS, Android och Samsung TV.
  • Streama via AirPlay eller Chromecast.
  • Titta i kapp missade program.
  • Hyr filmer direkt i Tele2 Play.
  • Streama Tele2 Play inom Sverige och EU utan att förbruka mobildata, gäller mobilkunder hos Tele2 och Comviq.

Utöver baskanalerna har du möjlighet att fritt välja ytterligare åtta kanaler. Vilka kanaler du kan välja ser du på bilden Valbara kanaler ovan eller på Tele2:s webbplats.

Dina val av kanaler kan sedan ändras månadsvis.

OBS! Är du nöjd som det är med de kanaler du har behöver du inte göra någonting.

Kontakta Tele2 om du har några frågor. Du når deras kundservice via chatt eller på telefon 0775-17 17 20, öppet vardagar 08.00-19.00 och lördagar 09.00-15.00.